Wreszcie wiosna! A skoro tak, czas rozpocząć sezon rowerowy - również w dojazdach do pracy.
Wyciągajcie z piwnic, garaży i balkonów swoje rowery! Odkurzcie, umyjcie, nasmarujcie! I w drogę do pracy! Przypominamy, że w coworkingowym biurcu dysponujemy zadaszonym parkingiem na zamkniętym terenie - Wasze dwa kółka będą więc bezpieczne, a w razie przelotnego deszczu wiosennego - suche.
Kto nie dysponuje własnym rowerem może skorzystać z systemu wypożyczalni rowerów Veturilo. System został na ten rok znacznie rozbudowany i najbliższa nam stacja w której można pozostawić lub wypożyczyć rower znajduje się na rogu ul. Żelaznej i Chłodnej - tylko 50m od naszej lokalizacji. Druga, niemal równie blisko, jest pod wolskim urzędem dzielnicowym w Al. Solidarności. W sumie w Warszawie jest do dyspozycji ponad 120 stacji - w Śródmieściu, na Żoliborzu i Bielanach, Woli i Bemowie, bliskim Mokotowie, Ursynowie, w Wilanowie, oraz na Pradze.
Zasada działania systemu wypożyczania rowerów jest prosta, ale wymaga wcześniejszej rejestracji w serwisie internetowym i wpłaty startowej kwoty 10zł. Potem, przy terminalu stacji podajemy nasz numer telefonu i numer PIN lub używamy karty miejskiej. Wstukujemy numer roweru, elektrozamek zwalnia blokadę w stojaku i już można jechać. Pierwsze 20 minut jest bezpłatne, pierwsza godzina kosztuje złotówkę, druga trzy złote. W czasie zwrotu roweru na dowolnej stacji tylko wpinamy go do stojaka. Jeśli przewidujemy, że będziemy wykonywać dłuższe jazdy, niemieszczące się w bezpłatnym limicie, lepiej od razu wpłaćmy nieco więcej - system nie pozwoli pożyczyć nam kolejnego roweru przy stanie konta niższym niż 10zł.
Proste? A więc w drogę do biurca!
Poniżej zamieszczamy w całości instrukcję jaką otrzymaliśmy od operatora systemu - może okaże się pomocna. Dziękujemy:)
OdpowiedzUsuńDrodzy Cykliści!
Mamy nadzieję, że podróżowanie na dwóch kółkach po aglomeracji warszawskiej będzie dla Was prawdziwą przyjemnością. Zachęcamy do zapoznania się z radami, które pozwolą Wam wygodnie wypożyczyć rower, a następnie szybko i bezpiecznie go oddać.
SPRAWDZ STAN KONTA ZANIM ZAPLANUJESZ SKORZYSTANIE Z ROWERU
1. Sprawdź czy stan Twojego konta wynosi min. 10 zł. Jeśli jest niższy, nie wypożyczysz roweru.
2. Warto doładować konto na nieco wyższą kwotę, aby mieć rezerwę.
3. Dokonując przelewu na konto koniecznie podaj ustalony kod VET000 ID Użytkownika. Jego brak w w/w konfiguracji skutkuje niezaksiegowaniem transferu.
4. W przypadku niejasności skontaktuj się w pierwszym rzędzie z Operatorem płatności
firmą TRANSFERUJ.PL pod nr telefonu +48 22 37 90 277 i adresem info@transferuj.pl . Jeśli to nie pomoże, wyślij do nas maila z następującym tematem: „STAN KONTA”
WYPOŻYCZANIE
1. Rozpoczynając wypożyczenie pozwól innym użytkownikom zwrócić spokojnie rower do elektrozamka. Pozwól mu się wylogować, dzięki temu wypożyczysz wybrany rower szybko i skutecznie.
2. Rower z elektrozamka możesz wypożyczyć wyłącznie za pomocą terminala.
3. Nie musisz się spieszyć – elektrozamek będzie otwarty przez 3 minuty.
4. Jeśli elektrozamek nie zwalnia roweru, poczekaj cierpliwie. Po 3 minutach nastąpi jego automatyczny zwrot w systemie, więc nie musisz go zwracać w terminalu. Wypożycz po prostu kolejny rower. Dla pewności możesz sprawdzić stan swojego konta na aplikacji APP lub przez Infolinię.
ZWROT ROWERU
1. Zanim wepniesz rower do elektrozamka, upewnij się czy w tym samym momencie inny użytkownik nie wypożycza pojazdu przez terminal. Pozwól mu zakończyć operację, dzięki temu skrócisz procedurę zwrotu.
2. Przy zwrocie roweru pamiętaj, aby prawidłowo wpiąć go w elektrozamek. System poinformuje Cię o poprawnie wykonanej operacji krótkim piknięciem i delikatnym szmerem wysuwającego się bolca.
3. Blokada roweru po prawidłowym wpięciu go w elektrozamek jest automatyczna, podobnie jak odnotowanie zwrotu w systemie w ciągu najbliższych 3 minut. W razie wątpliwości sprawdź stan swojego konta przez APP. Możesz także zadzwonić na Infolinię.
4. Zwróconego roweru nie da się ponownie wyjąć z elektrozamka bez kolejnego wypożyczenia.
5. Wypożyczenie tego samego roweru bezpośrednio po zwrocie możliwe jest dopiero po 5 min., gdy system zapisze zmiany
6. W przypadku awarii elektrozamka, terminala lub przepełnienia stacji, możesz oddać rower, zabezpieczając go linką i zwrócić za pomocą aplikacji APP lub dzwoniąc na Infolinię. Jedynie rower zabezpieczony zamkiem szyfrowym można zwrócić poprzez APP lub Infolinię. W tym przypadku nie musisz pamiętać kodu - możesz odczytać go na APP.
7. Jeżeli chcesz się upewnić, że operacja zwrotu roweru przebiegła prawidłowo, zaloguj się na swoje konto za pomocą terminala, strony www.veturilo.waw.pl lub zadzwoń na Infolinię.
Jeśli system niesłusznie naliczył Ci opłatę, wyślij jak najszybciej reklamację na adres e-mail: ck.@veturilo.waw.pl, wpisując temat: REKLAMACJA ROZLICZENIA
Życzymy miłych i bezpiecznych wycieczek rowerowych.