Wczoraj odbyło się w naszym biurze wiosenne spotkanie networkingowe AIP - inicjatywa pionu Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości działającego przy SGH. Biurco jako współorganizator tego spotkania użyczyło miejsca i przedstawiło w kilku słowach ideę coworkingu i biura na godziny jako rozwiązania organizacji pracy idealnego właśnie dla młodych, startujących przedsiębiorców. Przy praktycznie zerowej inwestycji i niewielkich kosztach miesięcznych młodzi przedsiębiorcy zyskują wygodne miejsce do pracy i reprezentacyjne miejsce do spotkań biznesowych z pełną infrastrukturą biurową: od zszywacza po profesjonalną drukarkę i ksero. Oczywiście internet, a nadto dobra kawa - wszystko w cenie abonamentu dostępowego.
Wracając do samego spotkania. Jednym z głównych punktów było wystąpienie Przemysława Radomskiego - beneficjenta AIP który z sukcesem zbudował już swój biznes Sunshine Profits - teraz spróbował przekazać garść praktycznych porad przy rozwijaniu własnego przedsięwzięcia. Szczególną uwagę zwrócił na ukierunkowanie działań - na klienta, a nie na produkt. Mimo, że wystąpienie to nie było atrakcyjną multimedialną prezentacją wydaje się, że spotkało się z dużą uwagą słuchaczy. Lepiej identyfikujemy się z kolegami i osobami w jakiś sposób nam bliskimi - tutaj poprzez zbieżność środowiska. Swoje 5 minut miała też agencja reklamowa Addimension Group mówiąc o znaczeniu identyfikacji wizualnej w budowie biznesu. Będąc naszym użytkownikiem Addimension Group jest przy tym żywym dowodem korzyści płynących z łączenia współpracy z AIP i z biurco.
Spotkanie urozmaiciły dwa konkursy w których nagrodami były: miesiąc darmowej preinkubacji w AIP, oraz ufundowany przez Addimension Group projekt logotypu - w obu przypadkach wystarczyło odpowiedzieć na proste pytania... niemal jak w audiotele :)
Po części oficjalnej bezpośredni networking uprawiany był w naszej przestrzeni lounge, głównie przy wyjątkowym (jak na biuro:) sześciometrowym barze gdzie na spragnionych czekało darmowe piwo. Podczas tych kuluarowych rozmów okazało się, że wiele osób, mimo że są beneficjentami tego samego pionu AIP - nie znało się wcześniej. Spotkanie było więc okazją nawiązania, czasem pierwszych, biznesowych kontaktów i wymiany doświadczeń. Z tego co zaobserwowałem - okazją skrzętnie wykorzystaną.
Sądzę, że spotkanie zaliczyć można do udanych. Być może więc... do następnego razu.
qrde, nie moglem być, bo akurat mój film był na festiwalu filmowym, ale wierze, że kolejnym razem uda się :)
OdpowiedzUsuńpozdro 4all