poniedziałek, 27 grudnia 2010

Projekt Coworking w Polsce


Nikt chyba nie zaprzeczy, że coworkingowa idea zaszczepiła się już na naszym gruncie i weszła (lub może wchodzi dopiero) w fazę dynamicznego rozwoju. Podobnie jak w całej Europie. Naturalne są więc próby analizy zjawiska i wszelkiej maści podsumowania. Jak przy okazji pierwszej europejskiej konferencji poświęconej coworkingowi, o czym pisaliśmy niedawno.

Pragniemy Was poinformować, że jako warszawskie biuro coworkingowe przystąpiliśmy właśnie do projektu Coworking w Polsce. Cóż to takiego? Jest to inicjatywa firmy Infakt, która już raz, pół roku temu otarła się o problematykę coworkingu sporządzając raport Freelancer w Polsce 2010 o którym pisaliśmy w lipcu. Ponieważ infakt.pl dostarcza aplikację online ułatwiającą prowadzenie firmy (wystawianie faktur, prowadzenie księgowości), wolni strzelcy i drobni przedsiębiorcy z jednej strony stanowią naturalną grupę jego odbiorców, z drugiej narzędzia Infaktu mogą być dla tej grupy istotnym ułatwieniem prowadzenia działalności. Celem Projektu do którego przystąpiliśmy ma być bliższe (i choć częściowo policzalne;) poznanie specyfiki coworkingu w Polsce, oraz jednocześnie popularyzacja tego zjawiska.

Narzędziem służącym osiągnięciu celu jest specjalnie przygotowana ankieta - zostanie ona rozesłana za pośrednictwem biur coworkingowych w całej Polsce bezpośrednio do osób korzystających z tych biur - a więc osób które osobiście zetknęły się z ideą coworkingu i mogą wnieść najwięcej konkretnych i świeżych informacji. Jeśli korzystasz lub korzystałeś/korzystałaś z biura coworkingowego możesz wypełnić ankietę już teraz: [ przejdź do ankiety ]. I niech w udziale czy ocenie nie będzie przeszkodą komercyjny charakter portalu infakt.pl, w końcu nasze biuro też prowadzi działalność komercyjną - przede wszystkim liczy się rzetelność i profesjonalizm opracowania tematu.

Owocem Projektu będzie sporządzony przez infakt.pl Raport Coworking w Polsce, który zostanie przedstawiony na konferencji prasowej podsumowującej Projekt i będącej okazją do wymiany doświadczeń i integracji środowiska coworkingowego w Polsce. Planowo powinno to nastąpić w styczniu 2011 roku.


Organizator:


Zobacz omówienie wyników raportu

2 komentarze:

  1. Łukasz Różewicz27 grudnia 2010 23:09

    Wszystko fajnie, super z usługami Infakt tylko:

    - trzeba samemu wysyłać PITy do US (jak ktoś ma czas wypełniać PITy i biegać na pocztę to ok)
    - praktycznie nie istnieje pomoc księgowej (tylko w najdroższym pakiecie 60 min na miesiąc)
    - nie ma żadnej pomocy kadrowej


    Wg mnie lepiej zlecić prowadzenie księgowości normalnemu biuru księgowemu lub prowadzić ją samemu bez pośrednictwa Infakt (są darmowe programy do wystawiania faktur i prowadzenia księgowości)

    OdpowiedzUsuń
  2. @Łukasz, dzięki za wnikliwy komentarz. Jeżeli chodzi o kwestię wysyłania deklaracji, to mamy świadomość, uciążliwości samodzielnej wysyłki pocztą, dlatego w pierwszym kwartale 2011 pojawi się w infakt.pl opcja automatycznej wysyłki do US.

    Jeżeli chodzi o pomoc telefoniczną, to każdy Klient Infakt ma ją zapewnioną. Jeżeli masz problem zawsze możesz liczyć na pomoc księgowych. 60 minut, na które się powołujesz to rozmowy, które są inicjowane z naszej strony i są częścią pakietu PRO.

    Szanujemy Twoje zdanie, co do wyboru biura rachunkowego. Jednak doświadczenie naszych Klientów potwierdza, że księgowość online jest dla większości małych przedsiębiorców, szczególnie freelancerów bardzo korzystnym rozwiązaniem. Trzeba wziąć pod uwagę różnicą kosztów. Księgowość online jest tańsza w naszym przypadku 12 razy od taniego biura rachunkowego. Czas nie dowozisz dokumentów, nie stoisz w korkach a masz tą zaletę, że na bieżąco wiesz jak wygląda sytuacja finansowa Twojej firmy i monitorujesz wysokość podatków.

    OdpowiedzUsuń

Archiwum